Kampanie w Google generujące popyt – zyskaj nowych klientów

Nowoczesny marketing cyfrowy ma ogromny potencjał, z którego możesz skorzystać już dziś. Kampanie w Google generujące popyt to skuteczne narzędzie w miksie marketingowym i nadają się dla każdego biznesu. W tym artykule dowiesz się, na czym polegają i jak dlaczego warto użyć ich w swojej strategii reklamowej. Zaczynamy!

Na czym polegają kampanie w Google generujące popyt?

Nowoczesne kampanie w Google(Demand Gen) generujące popyt to nowa strategia reklamowa, której celem jest stworzenie popytu na produkty lub usługi. Tradycyjne kampanie internetowe często bazują na istniejącym już popycie, np. klasyczne kampanie sprzedażowe wokół określonych produktów lub ofert. Tymczasem, kampanie generujące popyt koncentrują się na kreowaniu zainteresowania i wywołania potrzeby wśród potencjalnych klientów.

Nowy rodzaj reklam w Google, tj. kampanie Demand Gen, oparto o narzędzia AI dostosowujące różne typy i formaty contentu do miejsc, w jakich są wyświetlane. Google stawia na wygodę użytkowników, a Ty dzięki temu nie musisz otwierać wielu oddzielnych kampanii. Możesz wybrać rozwiązanie reklamowe zintegrowane wokół Twojej usługi, oferty lub produktów w obrębie jednej kampanii i budżetu reklamowego!

Dlaczego warto wybrać kampanie w Google generujące popyt?

Powodów jest naprawdę mnóstwo! Ale kilka z nich zasługuje na szczególną uwagę!

  1.   Zintegrowane narzędzia i szeroki zasięg
    Google umożliwia wyświetlanie kampanii typu Demand Gen w różnych miejscach. Reklamy, które generują popyt, mogą pojawić się na kartach Discover, w Gmailu czy na YouTube. Dzięki temu możesz osiągnąć ogromny zasięg za pomocą jednej zoptymalizowanej kampanii i jednego budżetu! A do tego nie musisz tworzyć niezliczonych zestawów formatów reklamowych. System reklamowy Google wykorzysta najlepsze kombinacje (z obrazów, tekstów, filmów i produktów, reklam karuzelowych) i zastosuje je w celu zmaksymalizowania celów kampanii!
  2.   Najciekawsze wizualnie i rozrywkowe platformy Google

Tworzenie kampanii generującej popyt zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o najbardziej atrakcyjnych wizualnie i rozrywkowych platformach reklamowych Google. Są to YouTube, YouTube Shorts, reklamy In-Feed w YouTube, karty Discover oraz Gmail!

  1.   Unikalne segmenty odbiorców

W nowoczesnych reklamach Google generujących popyt możliwe jest wykorzystanie spersonalizowanych list odbiorców poprzez kierowanie reklam do unikalnych grup (np. segmentów podobnych)!

Współczesny klient – kampanie w Google generujące popyt a social media

Wyszukiwarka Google to jeden z wielu kanałów wyszukiwania informacji, choć zdecydowanie najpopularniejszy. Ale Google to nie tylko wyszukiwarka! Spróbuj pomyśleć o usługach Google jak o mediach społecznościowych, bo zarówno Gmail, jak i YouTube pełnią niezwykle ważną funkcję w budowaniu zasięgu w kanale social media! Z badań cyfrowego giganta wynika, że 63% konsumentów odkrywa nowe produkty lub marki poprzez różne kanały Google, a 91% z nich natychmiast reaguje na te informacje!

Dlatego reklamy w Google typu Demand Gen zaprojektowano z myślą o osobach używających social mediów. Dzięki łatwej ścieżce prowadzenia kampanii zintegrowanej, możesz skuteczniej dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. W czołówce najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce wciąż plasują się Facebook, YouTube oraz Instagram. YouTube jest dwa razy częściej używany do poszukiwania informacji o produktach i markach niż inne serwisy wideo i platformy społecznościowe. W badaniu Ipsos zleconym przez Google, widzowie ocenili reklamy na YouTube jako o 16% bardziej godne zaufania, wiarygodne i szczere niż reklamy na innych platformach social media!

Nowoczesne kampanie w Google to podstawa sukcesu

Trudno zaprzeczyć, że reklamy w Google są doskonałym narzędziem w budowaniu widoczności online. Niemniej, aby wykorzystać maksymalny potencjał systemu reklamowego Google i osiągnąć najlepsze wyniki, to niezbędne jest kreatywne podejście do planowania kampanii i jej realizacji. Jeśli chcesz zwiększyć szanse na sukces reklamowy, to najlepiej sięgnij po wsparcie specjalistów SEMAgencja, która jest certyfikowanym partnerem Google, stawia na nowoczesne rozwiązania, ma specjalistyczną wiedzę i wie, jak prowadzić skuteczne działania!